رد کردن لینک ها

چرا اجرای سازه کششی برای بناها مقرون به صرفه است؟

ایده سازه‌های کششی از زمانی که انسان سازه‌هایی برای سرپناه خود ایجاد کرده وجود داشته است. چادر نوع اولیه سرپناهی است بیشتر توسط انسان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

همانطور که از نام آن پیداست، سازه‌های پارچه‌ای کششی، از پارچه در کشش کامل، به عنوان مصالح ساختمانی اولیه استفاده می‌کنند.هر بخش از پارچه یا غشا فقط در حالت کشش بارگذاری می شود و نیازی به مقاومت در برابر خمش یا فشار نیست. مونتاژ سازه های غشایی کششی یک سیستم ساختاری منحصر به فرد ایجاد می‌کند که از نظر رفتار نامشخص و در الگوهای تحلیل غیرخطی قرار می‌گیرد.

اجرای سازه‌های کششی (چادری): این سازه ها به دلیل وزن سبک، کارایی بسیار ، قابلیت سرویس دهی، ظاهر زیبایی، امکان نصب و برچیدن، هزینه های تعمیر و نگهداری کمتر، محبوبیت بیشتری به دست می‌آورند. وزن سبک غشاء یک راه حل مقرون به صرفه در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی است و کاهش استفاده از فولاد ساختاری برای حمایت از سقف را فراهم می‌کند و اجرای سازه‌های با ابعاد وسیع بدون ستون (ستون‌های کمتر) را ممکن می‌سازد.

برای مطالعه جنبه‌های مختلف این نوع ساختارها از برنامه های کامپیوتری مانند Staad.Pro ، Form Finding و غیره استفاده می‌شود.

به گفتگو بپیوندید

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام