رد کردن لینک ها

عوامل موثر بر قیمت سازه چادری

در این مقاله سعی بر این است که عوامل موثر بر قیمت سازه چادری و یا سازه های پارچه ای سایبان مورد بررسی قرار بگیرد و اطلاعات مفیدی را در این باره در اختیار شما بگذاریم.

بهتر است قبل از آنکه دنبال علت و چرایی تأثیرات مورد توجه بر قیمت سازه های چادری و پارچه ای باشیم، در وهله اول شما را با این سازه و طراحی آن که این روزها در بسیاری از پروژه های اجرایی و ساخت و ساز مورد استقبال قرار گرفته است، آشنا کنیم. بنابراین، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

سازه چادری چیست؟

سازه چادری با نام های دیگری مثل سایبان کششی یا سازه غشایی هم شناخته می شود. این سازه ها در کنار این مزیت که بسیار سبک هستند، در واقع نوعی عایق قوی آفتاب و باران نیز به شمار می روند. به طور کلی می‌توان ادعا کرد که سازه های چادری و سایبان ها جز سازه های بسیار مقاوم در برابر شرایط جوی در پروژه های فضای باز به شمار می آیند. این سازه ها عموما به صورت نیمه آماده وجود دارند. همچنین، به راحتی می توانند بار و وزنی که به آن ها اعمال می شود را تحمل کنند و طول عمر قابل قبولی هم دارند‌. سازه های چادری و سایبان ها از قیمت معقول و مقرون به صرفه ای برخوردار هستند. از این رو، مورد استقبال بسیاری از مدیران پروژه ها قرار گرفته اند.

قیمت سازه چادری

بررسی عوامل موثر بر قیمت سازه چادری

چه فاکتورهایی قیمت سایبان چادری و سایبان های پارچه ای را تعیین می کنند؟ به طور کلی و با یک نگاه اجمالی می‌توان گفت که متراژ ، طرح و مدل از دلایلی است که باعث بالا و پایین رفتن قیمت ها می شود. کارفرمایان و صاحبان کسب و کار با توجه به نیاز و بودجه خود می توانند سازه های چادری و سایبان های پارچه ای را در قیمت های مختلف انتخاب کنند.

کیفیت متریال

مهم ترین و واضح ترین فاکتور بر افزایش یا کاهش قیمت هر وسیله کیفیت متریال به کار رفته در آن وسیله است. سازه های چادری و سایبان های پارچه ای هم از این قاعده مستثنی نیستند. هر چقدر کیفیت متریال و پارچه به کار رفته در سازه ها بهتر و عالی تر باشد، مسلماً بی تاثیر بر افزایش قیمت نخواهد بود. به عنوان مثال، سازه هایی که با پارچه های کششی ساخته و اجرا می‌شوند به علت مزیت هایی که دارند مثل مقاومت در برابر پارگی، مقاومت در برابر خودسوزی و حالت کشسانی از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

رنگ پارچه های مورد استفاده

یکی از عواملی که شاید باعث تعجب شما شود و تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده سازه ها می گذارد رنگ پارچه های استفاده شده در سازه ها است. رنگ هایی به جز رنگ سفید به علت کم بودن تقاضا و در نتیجه کمتر تولید شدن، با قیمت بیشتری عرضه می شوند.

اندازه و ابعاد

ابعاد سازه های چادری و سایبان ها باعث افزایش قیمت تمام شده می شوند. چرا که هرچه سازه ها در ابعاد بزرگ تر سفارش داده شوند، میزان متریال و پارچه به کار برده شده بیشتر خواهد بود و به طور یقین افزایش قیمت خواهیم داشت.

موقعیت جغرافیایی

از دیگر عواملی که ممکن است به آن دقت نکرده باشید موقعیت جغرافیایی جایی است که قرار است سازه های چادری و سایبان های پارچه ای در آن جا نصب شوند. می دانید که این سازه ها باید در برابر عوامل جوی مثل باران ، آفتاب و برف مقاوم باشند. همه این عوامل برای پارچه انتخابی، مورد بررسی تولیدکنندگان قرار می گیرد و مناسب با آن پارچه و متریال به شما پیشنهاد می شود. پس عوامل جوی و موقعیت جغرافیایی نمی‌ تواند در افزایش یا کاهش قیمت بی تاثیر باشد.

طرح سازه

طرح سازه انتخابی را هم می‌توان به عنوان عامل آخر در افزایش و کاهش قیمت دانست. برخی از سازه های چادری به شکل چتر، بعضی قوسی و… هستند که این عامل در قیمت نهایی موثر است. سازه های چادری و سایبان های پارچه ای بسته به نوع پارچه ی کششی دارای طول عمر متفاوت از ۱۵ تا ۴۰ سال هستند. هرچقدر طول عمر پارچه های به کار رفته و سازه های فلزی بیشتر باشد ما شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی عوامل موثر بر قیمت سازه چادری پرداختیم. جالب است بدانید که سازه هایی از پیش ساخته شده وجود دارند که شما می توانید با قیمت مناسب و مقرون به صرفه جز گزینه های مد نظر خود قرار بدهید. برای خرید سازه های چادر با کیفیت عالی و قیمت مقرون به صرفه با ما در ارتباط باشید.

به گفتگو بپیوندید

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام