رد کردن لینک ها

آشنایی با انواع سایبان و کاربرد هر کدام

در این مقاله می خواهیم با انواع سایبان و کاربرد هر کدام آشنا شویم. امروزه سایبان‌ ها در فضاهای باز و مکان‌ های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

سایبان‌ ها، سقف‌ های ثابت یا کششی (متحرکی) هستند که قادرند از اشیاء و افراد در مقابل عوامل بیرونی همچون باد، باران، نور آفتاب، گرد و خاک، برف و دیگر عوامل محیطی محافظت نمایند. معمولا سایبان‌ ها از متریال مختلفی تهیه و تولید می‌ شوند که هر یک مزیت‌ها و معایب خود را دارا هستند. به طور معمول می‌توان سایبان‌ ها را به دو دسته برقی و ثابت طبقه بندی نمود. سایبان های برقی از پارچه و سازه‌ های مشابهی ساخته می‌ شوند، اما دارای موتور الکتریکی مختلفی هستند که با استفاده از کنترل از راه دور امکان باز و بسته شدن آن ها را میسر می‌کند. در ادامه به معرفی انواع سایبان و کاربرد هر کدام می پردازیم.

انواع سایبان و کاربرد آن ها

سایبان‌ها نوعی سقف کاذب هستند که در گذشته از الوار و پارچه ساخته می‌ شدند. عمدتا قیمت سازه پارچه ای از چوبی و فلزی بیشتر بوده است. امروزه آن ها را با مواد متنوعی همچون مواد سنتز شده، فلز و آلیاژهای مختلف به شکل ثابت، متحرک یا نیمه متحرک می‌سازند. سایبان‌ های ثابت، در مکان نصب شده ثابت باقی خواهند ماند و نمی‌توان جای آن ها را تغییر داد. اما سایبان کششی متحرک خود به دو نوع مکانیکی و الکتریکی تقسیم می‌شود.

به طور کلی، از رایج ‌ترین نوع سایبان که امروزه بسیار پر کاربردند می‌توان به نوع استخری، سایبان ماشین، آفتاب‌گیر، چتری، سایبان دو طرفه، سایبان کالسکه ‌ای، تاشو، آکاردئونی و سایبان فنری اشاره کرد.

سایبان ‌های کششی

معمولاً از این نوع سایبان برای موارد زیر استفاده می‌‌ کنند:

  1. بالکن‌ ها
  2. مغازه ‌ها
  3. پیاده‌رو ها
  4. پارکینگ خودرو
  5. تراس

این نوع سایبان به شکل بازویی باز و بسته می‌شود و از مواد مختلفی مانند پلاستیک، پارچه، یا فلز تهیه می‌ گردد. قیمت سایبان کششی کمی بیشتر از سایر مدل‌هاست.

انواع سایبان و کاربرد هر کدام

سایبان استخری

اجرای انواع سایبان استخرهای روباز افزون بر مزایای فوق العاده ای که دارد، یک جلوه چشم نوازی را هم به این فضاها می بخشد. سایبان استخر جهت پیشگیری از کثیف شدن آب استخر در محیط باز بسیار کاربرد دارد. علاوه بر این، برای جلوگیری از گرم شدن آب در فصول گرم و منجمد شدن آب در زمستان مورد استفاده قرار می گیرد.

سایبان پارکینگ

این سازه در اندازه ‌های مختلف، به شکل کششی و ثابت جهت خرید در بازار موجود است. در پارکینگ ‌های عمومی معمولا از نوع سایبان برقی استفاده می‌ کنند. در این پارکینگ ‌ها اول سازه سایبان را احداث می‌کنند و بعد از طریق یک پارچه که نور و حرارت را از خود عبور ندهد، روی سازه را می ‌پوشانند. قیمت سایبان کششی برای پارکینگ همواره مناسب و مقرون به صرفه است.

همچنین از این نوع سایبان، برای ورودی منازل مسکونی نیز استفاده می‌کنند به این شکل که در محوطه حیاط آن را نصب می ‌نمایند. از جمله کاربردهای دیگر این سایبان به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. استفاده در مراکز اداری و تجاری
  2. مجتمع ‌های گردشگری دارای پارکینگ
  3. کلیه مکان ‌های دارای پارکینگ ‌های روباز

سایبان چتری

بیشتر برای محوطه ‌سازی و همچنین  زیباسازی باغ و ویلا کاربرد دارند و همچون چتر بر فراز منطقه ای مشخص نصب می ‌شوند.

انواع سایبان و کاربرد هر کدام

سایبان دو طرفه

در این نوع سایبان سازه اصلی و قسمت جمع شونده آن در وسط سایبان قرار می‌ گیرند و بیشتر در فضاهای باز مانند رستوران ‌ها کاربرد دارد.

سایبان کالسکه‌ای

حتما این مدل سایبان را در جلوی بیشتر مغازه‌ها دیده‌اید. این سایبان‌ها از طرح و رنگ‌ های متنوعی برخوردارند و سایه خوبی ایجاد می ‌کنند. همچنین به راحتی می‌ توانید تبلیغات دلخواه‌تان را روی آن درج نمایید.

سایبان تاشو

سایبان‌ های تاشو بسیار انعطاف‌ پذیرند. این نوع سایبان به شکل برقی و نیز ثابت، ساخته می‌شود. همچنین، به شکل پرتابل قابل استفاده‌اند. به این سایبان‌ها، سایبان‌ های سفری هم می‌گویند. به علت آنکه از قابلیت تا شدن برخوردارند، به راحتی قابل حمل‌اند و فضای بسیار کمی را در خودرو اشغال می‌کنند.

سایبان آکاردئونی

این نوع سایبان‌ مانند ساز آکاردئون باز و بسته شده و بیشتر کاربرد تجاری و صنعتی دارد. بیشتر از این سایبان در مواردی همچون ویلاها و پارکینگ خودروها استفاده می ‌شود.

سایبان فنری

به این نوع سایبان، بازویی هم می‌گویند چرا که بازوهای محکمی جهت باز و بسته شدن دارد. قیمت این نوع سایبان بسیار مناسب و نصب آن نیز آسان است. همچنین، دارای روکش ضد آب و پارچه می باشد که سبب شده بسیاری از افراد به خرید آن علاقمند باشند.

به گفتگو بپیوندید

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام