رد کردن لینک ها

سازه پارچه ای

سایبان و آلاچیق افرا

اجرای سازه پارچه ای

سازه‌ های پارچه ای می‌ توانند شبیه به یک سایبان عمل کنند. وجود آن ها در فضاهای مختلف مانند سقف پارچه ای رستوران، مکان ‌های تجاری، نمایشگاه‌ ها و غیره کاربرد دارند. ویژگی مهمی که در مورد آن ها وجود دارد، این است که شما می‌ توانید هر زمان که خواستید سازه پارچه ای را نصب کرده یا فضای آن را تغییر داده و جابجا کنید. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به این سازه‌ها بیشتر با شما صحبت کنیم و اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی کلی سازه پارچه ای

سازه‌ های پارچه ای در واقع نوع جدیدی از یک سازه هستند که می ‌توانند عاملی برای پوشاندن محیط‌های مختلف و محافظت از آن در برابر رطوبت، باد، باران، برف و غیره باشند. به خاطر اینکه از پارچه تشکیل شده‌اند، به آن ها سازه پارچه ای گفته می ‌شود. فرق آن ها با دیگر سازه ‌ها این است که کاملاً وزن سبکی دارند‌.

سقف این سایبان کششی دهانه بزرگ و بهینه‌ای دارد و می ‌تواند برای محیط ‌های مختلف عالی جلوه کند. شما می‌توانید سازه پارچه ای انتخاب کنید که موقتی یا دائمی باشد که همه چیز بستگی به هزینه‌ای دارد که می‌خواهید برای آن ها پرداخت کنید. اما به هر حال در مورد ویژگی مهم آن ها باید گفت که کاملاً سبک هستند. زمان اجرا اصلاً طولانی نیست و خیلی سریع انجام می ‌شود و محدودیت زیادی هم برای نصب و به کارگیری آن ها وجود نخواهد داشت.

انواع سازه پارچه ای

در مورد انواع سازه پارچه ای باید به مواردی اشاره کرد که شاید خیلی از شما راجع به آن ها اطلاعات کافی ندارید. قیمت سازه پارچه ای تا حد زیادی بستگی به نوع آن دارد. اولین مورد ساختارهای سقف کاذب پارچه ای هستند و قسمت ‌هایی از جمله کابل، پل‌ تیر یا خرپا با سیم کابل و همچنین کابل‌ های مستقیم داخل آن ها وجود دارد.

مورد دیگر سازه‌ های پارچه ای سه بعدی هستند که احتمالاً آن ها را در میدان‌ های ورزشی مشاهده کرده‌ اید. یک سقف کاملاً با کیفیت برای میادین و سالن ‌های ورزشی به حساب می ‌آید.

سایبان کششی یکی دیگر از انواع سازه‌ های پارچه ای به حساب می‌ آید. در واقع، این مورد جزو نمونه‌ های پرطرفدار است و برای محیط‌ های مختلف کاربردهای زیادی دارد.

اجرای سازه پارچه ایمزایای استفاده از سازه پارچه ای

مزایای زیادی در سازه پارچه ای وجود دارد که همین باعث می‌ شود خیلی از افراد به سراغ این سازه ها بروند تا از مزایای آن بهره‌ مند شوند. مهم‌ ترین مزیت‌ های آن ها شامل موارد زیر است:

  • دهانه‌ های بزرگ
  • دوام و طول عمر بالا
  • وزن سبک
  • نصب راحت و سریع
  • قابلیت طراحی
  • جلوه‌ های مختلف
  • شفافیت زیاد
  • مناسب در برابر عوامل محیطی مختلف مانند نور خورشید، باد و باران
  • مناسب برای محیط زیست
  • تعمیر و نگهداری آسان و ساده

مقاومت سازه پارچه ای چگونه است؟

مقاومت سازه پارچه ای در برابر نور آفتاب و تغییر رنگ بسیار عالی است و حتی شما بعد از گذشت سالیان طولانی هم شاهد کیفیت بالای آن ها خواهید بود. این سازه ها در برابر وزش باد شاید نسبت به سازه‌ های دیگر کمی ضعیف‌ تر باشند اما اگر بخواهیم آن ها را با خودشان مقایسه کنیم، گزینه مناسبی هستند و برای محیط‌ هایی که بادهای سنگین ندارند، عالی خواهند بود. در برابر باران هم مقاومت خوبی دارند و آسیبی به آن ها وارد نمی‌‌شود.

خرید سازه پارچه ای از مجموعه افرا

برای اینکه بتوانید بهترین سازه پارچه ای را خریداری کنید، ما توصیه می‌ کنیم که به سایت افرا مراجعه کنید. اگر می‌ خواهید یک سازه سفارشی سازی شده داشته باشید و بتوانید محصولات متنوع با کیفیت بالا و قیمت مناسب را تحویل بگیرید، افرا بهترین مرجع است و مطمئناً از خرید خود رضایت عالی خواهید داشت. شما می ‌توانید نمونه کارهای سازه‌ های مختلف را داخل سایت ببینید و از بین آن ها دست به یک انتخاب عالی بزنید.

کلام آخر

استفاده از سازه پارچه‌ ای می‌ تواند در محیط‌ های مختلف و در شرایط آب و هوایی متفاوت گزینه مناسبی باشد. ما در این مطلب راجع به مقاومت سازه‌ ها، ویژگی‌ ها و مزایای آن ها و انواع آن ها توضیحات کافی را در اختیارتان قرار دادیم تا قبل از خرید بتوانید با اطلاعات کافی این کار را انجام دهید.

طراحی، تولید و نصب
سایبان کششی سازه­‌های پیچیده عمرانی سازه چادری روکش­ های محافظ انواع الاچیق و چتر
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام